
Always on campagnes
Recent nog een commercial op TV gezien van een Japans yoghurt drankje? Of van een bepaald Nederlands dropmerk? Twee bekende voorbeelden van merken die “aan-uit” campagnes voeren. Wanneer de verkopen dalen (en/of de voorraden oplopen) wordt er geïnvesteerd en flink geadverteerd. In onze branche zie je vaak hetzelfde. Wanneer “de nood aan de man is, gaan we acties voeren”, niet geheel onlogisch, maar dat is niet altijd de beste oplossing.
Acties zijn vaak duur, hebben een aanlooptijd nodig en kunnen wat minder efficiënt zijn, doordat je als bedrijf (merk) ineens weer in beeld bent. En mensen tijd nodig hebben daaraan te wennen.
Een andere manier van marketingbedrijven is “always on”, dit is het continue in beeld komen bij relevante doelgroepen met een relevante boodschap. En wanneer de doelgroep dan in de markt is, denken ze direct aan jou.
Dit vraagt echter in eerste instantie een lange adem en is minder sexy. Immers geen grote billboards langs de snelweg of stoere TV-commercials, maar slimme marketing: whitepapers op social media, een wekelijkse e-mail naar starters in de branche, goede vindbaarheid op Google of een tweewekelijkse e-mailnieuwsbrief naar klanten en niet-klanten.
Recharge Marketing is dol op actiecampagnes, maar zeker ook op Always On. Dit geeft rust, is vaak minder duur en levert onder aan de streep veel op.



