Zeer effectief, voornamelijk vanwege het explosieve karakter. Een bigbang. Recharge Marketing verstaat onder een bigbang een sprint. Een actieperiode van 2 tot 6 weken waarin de volledige focus zit op het scoren van afspraken bij niet-klanten.

Het gehele accountteam sluit zich als het ware op. De accountmanagers vliegen als ware commando’s de markt aan. Krijgen een goede propositie (aanbieding) mee en moeten in die periode verplicht een x-aantal prospects gaan contacten. In samenspraak met de Sales Manager of de Commercieel Manager worden vooraf het aantal te bellen prospects benoemd, maar ook de verwachte score op het vlak van bezoekafspraken of vervolgafspraken later in het jaar.

De scores worden bijgehouden op een scorebord. Het wordt letterlijk een race!

Uiteraard wordt zo’n BigBang ook ondersteund met de nodige zichtbare marketingcampagnes, zodat er ook echt maximale ondersteuning gevoeld wordt.

Door het karakter van zulke acties zijn deze vaak succesvol. Geen afleiding, goede aanbiedingen, geloof en teamgeist zorgen ervoor dat dergelijke campagnes ook nog eens als zeer leuk ervaren worden door accountmanagers. Win-win dus!