
CRM scan
Om kansen inzichtelijk te krijgen is een data of crm-scan een goede start.
De harde data is vaak goed inzichtelijk en up-to-date. Denk aan kenteken, merk, type, verder voertuig informatie, datum laatste factuur, laatste bezoek, looptijd garantie, keuringen. Wanneer deze data van kwaliteit goed is en relatief eenvoudig te ontsluiten is, ontstaan al enorme mogelijkheden om deze data commercieel te benutten middels slimme marketingcampagnes.
Daarnaast is er de softe data. Denk aan de CRM-database. Hierin staan klantbezoeken, offertes, orders en bijvoorbeeld contactpersoon informatie.
Om goed klanten te kunnen bewerken en de kansen die in de database verstopt zitten te kunnen benutten, is het belangrijk om een eerste scan te maken van de kwaliteit van zowel de harde als de softe data.
Na deze scan is duidelijk wat de kwaliteit is van de huidige data, welke kansen er nog zijn (laaghangend fruit) en wat er eventueel moet gebeuren om de volgende stap te kunnen zetten in het optimaal benutten van klantdata.
Recharge Marketing stelt een bruikbaar rapport op, inclusief aanbevelingen en kan een actieve rol spelen in het pakken van alle kansen.



