
Drijvende kracht
De drijvende kracht achter Recharge Marketing ben ik: Yoni Lammens. Met meer dan 20 jaar ervaring in Marketing & Sales op strategisch, tactisch en operationeel niveau bij verschillende dealerholdings in trucks, bedrijfswagens, auto’s en lease ken ik praktisch alle ins en outs van marketing en sales in de branche. Op Linkedin vind je een opsomming van alle ervaringen.
Gekscherend zeg ik weleens: “ik heb mijn afstudeerscriptie binnen een supertoffe autodealer groep geschreven en ben nooit meer uit de auto’s, bedrijfswagens en trucks gegaan en daar ben ik enorm blij mee. De snelheid, dynamiek, producten en eigenaardigheden blijven mij iedere dag weer boeien en uitdagen.”
De afgelopen 20 jaar heb ik meer dan 10.000 uur in de auto- en truckbranche gestoken. En bijvoorbeeld ook zelf als Commercieel Manager “aan de knoppen gezeten” bij zowel personenwagenmerken, als bedrijfswagens, als een leasemaatschappij. Altijd leergierig, altijd “willen begrijpen”, want zo kom je tot de beste oplossingen is mijn credo. En dat is nu juist de sport. Binnen de kaders van auto- en truckmotive organisaties helpen met het behalen van hun doelstellingen, mede door de optimale inzet van marketingmiddelen.
In al die jaren heb ik het geluk gehad te mogen werken met enkele inspirerende ondernemers/directeuren. Mensen die mij letterlijk bij de hand namen en alle ins & outs van de branche lieten zien. Of het nu ging over overnames, het leiden van een leasemaatschappij of een compleet nieuwe online strategie implementeren: ik kreeg het vertrouwen en minstens net zo belangrijk, ik leverde.
Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en ik voelde steeds meer de behoefte voor de combinatie van directe resultaatverantwoordelijkheid, maar wel gecombineerd met mijn grote liefde marketing. Tijd dus om mijn vleugels uit te slaan en een diepgekoesterde wens te realiseren: het opstarten van een marketingbureau voor de zakelijke markt met focus op trucks, bedrijfswagens, fleetsales en leasing.
Mijn grootste plezier? BBQ’en op zaterdagmiddag voor mijn gezin & vrienden. Maar op zakelijk vlak is dat ook helder. Met optimale inzet van tijd, geld, aandacht en energie een maximaal rendement te halen. Ooit zei een succesvol ondernemer waar ik nauw mee samenwerkte over de periode waarin wij niet samenwerkten : “had ik hier maar een Yoni rondlopen.”
Anderen typeren mij als volgt; Altijd energiek (bruistablet), vol ideeën en op zoek naar kansen. Kansen om het probleem of de uitdaging aan te pakken. Om resultaten te boeken. Kritische denker. Advocaat van de klant. Daadkrachtig. Een out-of-the-box denker, met pragmatische creativiteit.
Tegenwoordig is het niet moeilijk om heel veel tijd, geld, aandacht en energie te steken in de mooiste marketing middelen. De mogelijkheden zijn eindeloos en voor je het weet verdwaal je in de marketingjungle. Ik wil met Recharge Marketing anders gaan werken en de gids zijn in deze wereld. Op basis van feiten en analyses keuzes maken. Inspanningen maximaal laten renderen. Je kan immers maar één keer je marketingeuro investeren.
Kan ik dan alles? Nee. Waar anderen operationeel beter in zijn, helpen zij om de klus te klaren, maar altijd onder mijn regie, zodat altijd het truck- en/of automotive sausje over de marketinginspanningen heen ligt.



