
Een strijdplan
Recharge Marketing kijkt graag verder dan alleen een marketingplan. Ieder jaar besteden de meeste bedrijven veel aandacht aan het opstellen van budgetten. Er wordt flink gerekend aan het aantal uren, onderdelen, productiviteit, efficiency, kosten, aantal nieuwe voertuigen, marges en noem maar op.
Dit wordt in een grote excel gegoten en er wordt een plan gemaakt hoe deze getallen te behalen.
In de praktijk vraag het “hier en nu” altijd veel aandacht en raakt het plan in de vergetelheid. Recharge Marketing ondersteunt organisaties in het goed opstellen van “het plan” en faciliteert afdelingen in hun deelplannen. Wij praten dan ook liever over een strijdplan.
Een strijdplan voor een halfjaar, een jaar of zelfs meerdere jaren. Een overzichtelijk plan waarin vanuit thema’s met afdelingen een echte koppeling gemaakt wordt tussen het budget en wat er moet gebeuren om het budget te halen. Tevens wordt hierin een paragraaf innovatie/verbetering opgenomen.
Een strijdplan is een “handboek Soldaat”. Een overzichtelijk plan, inclusief doelstellingen en planning wat helpt om de afgesproken projecten wel te realiseren en zo uiteindelijk het budget te halen.
Recharge Marketing gaat echter nog een stap verder. Indien gewenst kan Recharge Marketing helpen bij het bewaken van de uitvoer van de plannen. In opvolgsessies of gestructureerde opvolging van de actiepunten intern.



