
Werken-bij-site
Veel bedrijven werken met aparte vacaturesites. Niet gek, want deze kan je apart in de markt zetten en vaak kan er makkelijk een koppeling gemaakt worden met bijvoorbeeld AFAS of een andere HRM-tool. Zodat het plaatsen van vacatures ook soepel verloopt.
Aan de andere kant is het niet automatisch de beste oplossing. Het vraagt extra onderhoud, kan ondersneeuwen, doordat het voor de HR-afdeling niet altijd topprioriteit heeft, en indien van toepassing; de marketingafdeling vooral let op look and feel en het niet als haar verantwoordelijkheid ziet.
Recharge Marketing kijkt daarom graag eerst naar het aantal vacatures op jaarbasis, de aanwezige pakketten, traffic op de huidige site en hoe kandidaten zich online bewegen.
Een “werkenbijsite” kan dan de beste oplossing zijn, maar een aparte (prominente) pagina op de bestaande site kan ook prima werken.
Recharge Marketing maakt graag een plan voor de beste oplossing, voert deze uit en kan indien gewenst ook het onderhoud verzorgen en de promotie rond de vacatures.
Zie het als een verlengstuk en liaison tussen HR en Marketing met uiteindelijk één doel: het snel en goed invullen van openstaande vacatures.



