Een goed marktbewerkingsplan begint met het in kaart brengen van de markt en de huidige klanten. Wat is de performance van ons? Hoe presteren de andere merken? Waar zitten de klanten? Welke accountmanager zijn marktaandeel, welke niet? Wat is de potentie van een gebied? Enzovoort.

Na deze analyse kunnen de kansen/uitdagingen per postcodegebied (bijvoorbeeld) gedefinieerd worden. En kan er per accountmanager een aanvalsplan gemaakt worden voor zijn of haar wijk.

Recharge Marketing ondersteunt hierin vanuit de analyse, inzet marketingmiddelen, maar kan ook helpen bij het bewerken van de klanten. Denk aan het maken van prospectlijsten, deze benaderen via brief of het inschakelen van een belbureau.

Samen met de salesverantwoordelijke kan er een groeiplan voor het gehele team opgesteld worden (inclusief marketingcampagnes voor het gehele bedrijf) en deze kan dan verder uitgewerkt worden tot op accountmanagersniveau. Met heldere doelen voor het aantal afspraken, offertes en uiteraard orders.

Recharge Marketing helpt actief mee om deze doelen vast stellen en te behalen.