Waar in de consumentenmarkt good old reclame vaak nog goed werkt (zowel offline als online) is dat in de B2B markt (zeker met kapitaalintensieve goederen) toch anders. Het gevolg: passieve marktbewerking. De vragen die binnenkomen worden netjes opgevolgd, maar klanten (via CRM) en pro-actief prospects najagen blijft “liggen”.

Vaak leeft het idee dat het maximale uit de markt gehaald wordt (vrij zelden is dat ook feitelijk gecheckt), is het lastig om in beeld te brengen waar er nog kansen liggen en hoe deze kansen dan verzilverd moeten worden. Toch wil je groeien, meer leads.

Vaak zijn er nog heel veel onzichtbare kansen in de huidige klantendatabase, maar ook zijn er veel mogelijkheden om niet-klanten te bereiken.

Recharge Marketing weet dit wel! Er zijn, na een goede analyse, volop mogelijkheden om juist de zakelijke markt te bewerken. Zowel middels goede databestanden, direct mails, maar ook uitgekiende social media campagnes,  kunnen een goede bijdragen leveren om wel in beeld te komen bij die droomklanten of nieuwe leads aan te boren.

Met de nodige creativiteit en vaak in samenspraak met de afdeling Sales zijn er nog veel kansen in de markt. Wij helpen graag om zowel het marktbewerkingsplan te maken alsook de implementatie hiervan.