
Online Customer Journey
Klanten en niet-klanten maken in het aankoopproces en tijdens de relatie een klantreis oftewel de Customer Journey. Zowel online als offline.
Deze reis zorgt ervoor de doelgroepen op verschillende moment in aanraking komen met het bedrijf. Dit noemen we touchpoints. Deze touchpoints moeten zoveel mogelijk geoptimaliseerd zijn. Dit is belangrijk om zo het maximale te halen uit alle marketinguitingen.
In de online reis speelt de website uiteraard een cruciale rol. Doelgroepen kunnen verschillende redenen hebben om de website te bezoeken. Enkele voorbeelden:
• Contactgegevens zoeken
• Een werkplaatsafspraak maken (direct inplannen)
• De voorraad bekijken
• Aanvraag doen voor een afspraak
• Solliciteren
• Informatie over het bedrijf zoeken• Het laatste nieuws lezen
De redenen bepalen voor een groot deel de reis. Deze verschillen reizen geven richting hoe de website ingericht is. Waar staat wat? Wat is logisch? En hoe wordt de website zo ingericht dat bezoekers niet afhaken, maar zijn taak op de site kan volbrengen.
Recharge Marketing faciliteert bedrijven in het goed in kaart brengen van de klantreizen vanuit verschillende perspectieven, zowel online als offline. Zo wordt er bijna direct richting gegeven aan de inhoud en aan de doelstellingen van de website. Dit scheelt enorm veel werk aan de achterkant.
Is dit veel werk? Nee, dat valt reuze mee. Is daarnaast ook nog eens leuk en geeft vaak verrassende inzichten hoe bedrijven de touchpoints met klanten ingericht hebben en wellicht beter kunnen inrichten.



