
Leadrouting
Ook in B2B verkopen zien we steeds meer dan klanten/prospects zelf het initiatief nemen om de markt te verkennen. Zij gebruiken meerdere bronnen en routes om informatie binnen te halen.
Klanten kunnen op veel verschillende manieren contact zoeken via site, chat, whatsapp, telefoon, e-mail of webformulier. En tevens communiceren klanten ook nog eens direct met accountmanagers, de binnendienst, werkplaatsen en wie al nog meer via allerlei kanalen….
Recharge Marketing is er van overtuigd dat een goede leadrouting cruciaal is om de kansen die er reeds bestaan of via marketing gegenereerd worden, om te zetten in orders. Belangrijke zaken:
• Heldere routing voor klanten
• Verschillende contactmogelijkheden voor klanten
• Kwalitatief goed beantwoorden van alle vragen
• Wie chat met klanten?
• Wie beantwoord whatsapp?
• Vastleggen van vragen van klanten
• Meten = weten
Ervaring leert dat er altijd ergens in het proces van “vraag” tot “order” lekkage zit. Niet uit kwaadwillendheid, maar doordat niet het gehele proces in beeld is. Recharge Marketing is expert in het goed vastleggen van de leadrouting.



