
Meer verkopen
Naast het presenteren van een bedrijf is het middel marketing vooral bedoeld om te scoren. Uiteindelijk is sales (of sollicitanten) het doel.
Recharge Marketing heeft zelf jarenlang ervaring in sales (B2B en B2C) en kent het samenspel tussen marketing en sales van binnenuit. Eén waardevol inzicht is het feit datmeer “sales” niet altijd vanuit een marketingcampagne moet komen of vanuit meer marketing. Soms liggen de kansen voor “je neus”. Kortom geen extra kansen creëren, maar de huidige kansen beter benutten en lekkage stoppen.
Denk aan:
• Kansen in de huidige data
• Leadrouting
• Leadmanagement
• Hogere conversie van websitebezoekers
• CRM-opvolging
Het voordeel van dit commerciële fundament versterken: extra marketingcampagnes renderen ook beter.
Vaak begint meer verkopen met meer focus op de kansen die je al krijgt. Deze vlieger gaat echter niet altijd op. Wanneer in de praktijk blijkt dat het aantal leads onvoldoende is, is opschakelen in marketingactiviteiten uiteraard wel het beste idee!



