Data. Het lijkt wel het nieuwe toverwoord. En eigenlijk is dat ook wel zo. Vaak liggen er nog volop commerciële kansen “onder je neus”.

Veel bedrijven zijn bezig met nieuwe kansen (overigens ook belangrijk), maar hebben niet altijd goed in beeld hoeveel kansen er nog bij de huidige klanten zijn? Wat je weet van klanten, weet je. Maar wat je niet weet is onzichtbaar. En daar liggen nu vaak wel de kansen. Daarom kan het enorm helpen in in de eigen data te grasduinen en de kansen zichtbaar te maken.

Vragen als:

• Wie zijn de grootste klanten?
• Waar ben ik top supplier?
• Welke klant groeit hard?
• Welke klanten heb ik al tijden niet gesproken?

Zijn zeer interessant om te beantwoorden. Daar kan immers nog omzet liggen. En waar is het makkelijker scoren dan bij klanten die je al kent en vooral; die jou al kennen?

Recharge Marketing is expert in het signaleren van deze kansen en hier actie op te ondernemen. In nauwe samenwerking met sales wordt er per accountmanager bijvoorbeeld een plan opgesteld om deze kansen maximaal te kunnen benutten.