Voorraad. Iedereen heeft er een haat-liefde verhouding mee. Met te lage voorraad mis je verkoopkansen. Bij teveel voorraad lopen de rentekosten enorm op en zit er eigenlijk altijd wel verlies op de “minst courante” voertuigen. Of het nu om nieuwe of gebruikte voorraad gaat: er bovenop zitten is cruciaal.

Recharge Marketing kent het belang van goed voorraadmanagement in de breedste zin van het woord. Niet alleen moet voorraad aansluiten bij de vraag in de markt, maar tevens moet de presentatie van de voertuigen 100% in orde zijn. En daar kan zomaar de schoen wringen. Recharge Marketing helpt met optimaal commercieel voorraadmanagement. Denk aan:

• Ideale voorraadmix op basis van rijdend park
• 100% juiste presentatie op de juiste portals (scan of maandelijkse controle)
• Leadmanagement/contact mogelijkheden vanuit de klant
• Tijdig opschakelen met acties en/of campagnes

Hét succes van goed voorraadmanagement het beste proces goed omschrijven en dit consequent, strak uitvoeren.

Recharge Marketing kan op verschillende manieren helpen. Gestructureerd als commercieel bewaker van de voorraad, maar een scan, mystery-onderzoek of eenmalige analyse behoort ook tot de mogelijkheden.