
Online vindbaarheid
De website is live. De content aantrekkelijk. De logica van de website goed en ook de look and feel is dik in orde. Laat die bezoekers maar komen!
Nu zijn er gerust mensen die al op regelmatige basis de website bezoeken, maar toch is het belangrijk om te blijven investeren in meer bezoekers. Nieuwe bezoekers kunnen immers converteren in nieuwe klanten! Ook B2B-inkopers zoeken steeds meer online hun weg.
Er zijn veel manieren om traffic (bezoekers) te generen voor websites. Recharge Marketing zet de belangrijkste op een rij
• Search Engine Optimazation (SEO), zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van zoekmachines komen
• Search Engine Advertising (SEA), via betaling een “gesponsorde link” bovenin de zoekresultaten
• Portals, het adverteren van voorraad op de juiste nationale en internationale portals
• Advertising middels bijvoorbeeld bannering op populaire sites (retargetting)
• Social Media, door een goede contentstrategie is het mogelijk om verkeer naar de website te trekken
Ook hiervoor geldt: afhankelijk van de doelstellingen van het bedrijf, de kansen/uitdagingen en de investering in tijd, geld, aandacht en energie die passend is, kan Recharge Marketing adviseren en eventueel de gekozen tactiek uitvoeren. Al dan niet al regisseur op de achtergrond.
Een voorbeeld: in onze branche is SEO/SEA een lastige. Dit omdat veel partijen als het ware vechten om bovenaan te staan. En dat is toch echt voorbehouden aan de echt grote partijen. Er zijn immers niet veel plekjes bovenaan. Dit vraagt dus een bepaalde mate van creativiteit en omdenken om zo het maximaal aantal bezoekers (=potentiele klanten) naar de website te trekken.
Wij kijken graag mee.



