Een marketingbureau gericht op truck- en automotive en leasing. Een bureau van fixers. Met meer dan 20 jaar ervaring in zowel Sales als Marketing denken wij echt mee. Noem ons de externe marketingafdeling, noem ons een bureau, ons maak het niks uit, wij staan waar wij voor staan: ondernemers en directies, in de branche waar wij verstand van hebben, helpen met het behalen van hun doelen. Niks meer en niks minder. 

Wij kennen de dynamiek binnen de branche als geen ander. De druk is hoog, snelheid is geboden, soms vraagt dat een concrete sales campagne, zodat het “loopt” en soms vragen complexere vraagstukken meer inlevingsvermogen, voorbereiding en analyse. Eén ding is echter zeker; Recharge Marketing maakt altijd het verschil en levert. Simpel. 

Wat ons uniek maakt is niet alleen de jarenlange ervaring met marketing binnen bedrijfswagens, auto’s en trucks. Maar ook sales ervaring binnen B2B in mobiliteit. Onze dienstverlening en kennis gaat dus verder dan alleen marketing. Wij betrekken sales er ook actief bij. Kennen de dynamiek in zakelijke marktbewerking van binnenuit. Snappen de problematiek en uitdagingen die salesmanagers en accountmanagers ervaren. En denken dus graag mee over een totaalconcept. Niet alleen maar marketing bla bla, maar ook de gehele organisatie er bij betrekken. Marketing scoort immers geen orders. Dat doen nog steeds mensen. 

En daar zit onze kracht. Een koopreis B2B verschilt met de B2C-reis. Consumenten maken andere afwegingen, kopen niet professioneel in en daarmee verschillen zij enorm van B2B-klanten. Aankoopmotieven en de dynamiek is compleet anders. Recharge Marketing kent vanuit zowel marketing- als salesperspectief de B2B-markt. Snapt de klantreis en focust zich met onze diensten dan ook op de B2B markt voor trucks, bedrijfswagens en leasing.

Wanneer het startpunt en het eindpunt (doelen) geformuleerd is, kan Recharge Marketing echt aan de slag. En daar zit onze kracht: de juiste uitdaging/probleem/kans-definitie koppelen met goede oplossingen, zodat echt resultaat geboekt wordt. 

Wat betekent dit concreet? Recharge Marketing heeft ruime ervaring met (sales)campagnes, online marketing, social media, recruitmentmarketing, events, schrijven en implementeren van sale strategieën, maar ook kan ook meedenken over het verhogen van loyaliteit van klanten of bijvoorbeeld medewerkers. 

In onze beleving heiligt het doel letterlijk de middelen en niet andersom. Doorpraten? Graag! Neem contact op dan maken we een afspraak.

Recharge Marketing volgens AI (ChatGPT) in het kort en wij moeten zeggen, het klopt aardig;

Het begrip “recharge marketing” lijkt niet een standaard term te zijn in het marketingjargon, maar het zou kunnen verwijzen naar een strategie of benadering binnen marketing die gericht is op het opladen of versterken van de marketinginspanningen van een bedrijf. Hier zijn enkele mogelijke interpretaties van wat “recharge marketing” zou kunnen betekenen:

  1. Herziening van marketingstrategieën: Het kan verwijzen naar het proces van het herzien en optimaliseren van de bestaande marketingstrategieën van een bedrijf om ze effectiever te maken. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat je nieuwe doelgroepen identificeert, nieuwe kanalen ontdekt of bestaande campagnes herstructureert.
  2. Reactivering van klanten: “Recharge marketing” kan betekenen dat je gericht bent op het activeren of reactiveren van klanten die in het verleden met je bedrijf hebben geëngageerd, maar niet meer actief zijn. Dit kan worden bereikt door middel van gerichte campagnes, aanbiedingen of communicatie om hen opnieuw bij je merk te betrekken.
  3. Energieke en vernieuwende campagnes: Het kan ook verwijzen naar het creëren van nieuwe, opwindende marketingcampagnes die een boost geven aan de betrokkenheid van de doelgroep en de merkbekendheid vergroten. Dit kan inhouden dat je nieuwe creatieve concepten ontwikkelt, innovatieve technologieën gebruikt of inspeelt op actuele trends en gebeurtenissen.
  4. Duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid: In een bredere context zou “recharge marketing” kunnen verwijzen naar het bevorderen van duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid binnen marketinginspanningen. Dit kan inhouden dat je milieuvriendelijke producten promoot, maatschappelijke initiatieven ondersteunt of transparant communiceert over de impact van je bedrijf op de samenleving.