Social Media speelt een enorme rol in arbeidsmarktcommunicatie. Sollicitanten komen veelal voort uit drie groepen:

  • Actieve zoekers
  • Latente zoekers
  • Niet – zoekers

Voor de eerste twee groepen is social media zeer belangrijk. Niet alleen om de vacatures zichtbaar te maken bij deze doelgroepen, maar ook om het bedrijf als werkgever (employer branding) te promoten.

Recharge Marketing gelooft dat deze twee zaken hand in hand gaan. Het is belangrijk om jezelf als werkgever continue te presenteren op Facebook, Linkedin, Instagram & Tiktok. Dat hoeft niet altijd op alle kanalen (kostbaar), om zo wanneer er vacatures zijn deze optimaal te laten presteren. Wist je bijvoorbeeld dat steeds meer techneuten op bijvoorbeeld Linkedin actief zijn?

Recharge Marketing kan de promotie voor bedrijven als werkgever verzorgen, gerichte campagnes op bepaalde doelgroepen uitvoeren, het opleiden van leidinggevende als ambassadeur op social media, maar bijvoorbeeld ook de afhandeling van vragen en sollicitaties via social media verzorgen. Gaan Rechage Marketing daarmee recruiten? Nee, maar wel de eerste-lijns vragen beantwoorden, zodat de snelheid in het proces blijft.