
Werkwijze
Wij zijn fixers. Recharge Marketing kan ook als outside-in marketing afdeling fungeren. Of de strategie vormgeven, het marketingplan maken, dit uitvoeren en als sparringpartner fungeren voor directies en marketingafdelingen. Meer behoefte aan het beetpakken van losse kansen/uitdagingen? Dat kan uiteraard ook. Wij leveren altijd.
Een succesvolle marketingstrategie sluit naadloos aan op de algehele strategie en doelstellingen. Ieder marketingeuro moet immers renderen. Wij starten daarom het liefst met begrijpen. De klantvraag begrijpen. Of juist het onderliggende probleem goed definiëren. Dit zijn echt niet altijd ellenlange analyses, maar samen goed kijken wat het probleem/de kans is en hoe deze getackeld kan worden, helpt om de beste oplossing te vinden. Wij schieten liever met scherp, dan met hagel. Leuker, succesvoller en goedkoper.
Een voorbeeld van doelstellingen:
- Target is 130 voertuigen. Realisatie is 100
- Benodigde stijging is 30 voertuigen
- Check: zitten deze überhaupt in de markt? En waar zitten deze?
- Hoeveel afspraken, bezoeken en offertes worden er uitgebracht en met welke conversie? Inzicht in lost sales?
- Hoeveel websitebezoekers? Hoeveel actieve klanten? Hoe groot is het bereik van social media? Leeftijden wagenparken in beeld brengen.
- Hoe staat het de customer journey, zijn de cruciale touchpoints goed ingevuld?
- Opstellen doelen/middelen matrix
Op deze manier kan de beperkte tijd, geld, aandacht en energie gericht worden op marketingacties die renderen. Recharge Marketing kijkt het liefst breder dan het marketingmiddel en kijkt ook graag de salesfunnel en optimalisatie van de huidige inspanningen. Voordeel hiervan is dat wanneer er extra marketingactiviteiten ontplooid worden deze ook beter renderen, doordat het fundament verbeterd is.




